Роль засобів масової інформації у формуванні довіри населення до поліції
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2021.04.38Ключові слова:
засоби масової інформації, поліція, рівень довіри, імідж, суспільна думка, стереотипАнотація
Наукова стаття присвячена актуальній та сучасній темі дослідження визначення ролі ЗМІ у формуванні довіри населення до поліції.
У роботі доведено, що ЗМІ - це основний інструмент впливу на думку сучасної людини, і відповідно ЗМІ грають визначальну роль у формуванні довіри населення до поліції. Наукове дослідження даного інструменту та грамотне його використання сприятиме підвищенню рівня довіри населення України до поліції.
Відокремлено два компоненти створення позитивного іміджу і авторитету Національної поліції України: фактична робота поліції та медійний образ поліцейського.
Автор класифікує ЗМІ на такі види: традиційні (періодичні друковані видання: газети, журнали, тощо); нові (радіо та телебачення); новітні (мережа Інтернет, яка включає у себе електронні версії друкованих видань, електронні видання, соціальні мережі, блоги, Telegram-канали, YouTube-канали та інше).
З'ясовано, що під час формування образу поліцейського задіяні три основні функції: інформаційна (розміщення в ЗМІ актуальної інформації про результати діяльності Національної поліції, суспільні процеси, пов’язані з виконанням поліцейськими службових завдань, тощо); комунікативна (спрямована на обговорення в ЗМІ відомостей про діяльність Національної поліції, суспільних відносин між поліцейськими та громадянами, тощо); ідеологічна (здатність ЗМІ відображати та формувати суспільну думку населення в цілому, конкретної громади та окремих соціальній груп про діяльність Національної поліції).
Підсумовано, що процес створення медійного образу поліцейського може не носити стихійний характер, а може формуватися в результаті спеціально розроблених алгоритмів конкретних дій (стратегії, тактики, технології) у сфері менеджменту, маркетингу, стратегії формування іміджу, а також лінгвістики, зокрема політлінгвістики. Але такі технології керівництвом Національної поліції дотепер не застосовуються у повному обсязі.
Зроблено висновок, що медійний імідж Національної поліції в цілому та окремих поліцейських зокрема виступає одночасно інструментом і об’єктом управління діяльністю правоохоронного органу.
Посилання
Про Національну поліцію : Закон України від 02.07.2015 № 580-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2015. № 40–41. Ст. 379.
Результати соціологічного дослідження «Корупція у Міністерстві внутрішніх справ: основні результати опитування». URL: https://mvs.gov.ua/uk/activity/prevention-corruption/informaciino-dovidkovi-materiali/rezultati-sociologicnogo-doslidzennya-korupciya-u-ministerstvi-vnutrisnix-sprav-osnovni-rezultati-opituvannya-1
Понад 3 тис. друкованих ЗМІ виходили в Україні в першому півріччі 2019 році - Держкомтелерадіо. URL: https://ua.interfax.com.ua/news/economic/599648.html
Стало відомо, скільки українців отримують інформацію з ТБ. URL: https://www.5.ua/suspilstvo/stalo-vidomo-skilky-ukraintsiv-otrymuiut-informatsiiu-z-tb-188852.html
У 2020 році зріс рівень довіри населення до МВС: результати дослідження щодо сприйняття та оцінки внутрішньої безпеки в Україні. URL: https://www.facebook.com/mvs.gov.ua/posts/3161624113924258/
Нестерова В.Е. Формирование имиджа сотрудника органов внутренних дел средствами массовой информации. Вестник Уральского института экономики, управления и права. 2021. № 1. С. 42-48
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Analytical and Comparative Jurisprudence
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.