Право на освітню академічну свободу в контексті пандемічних загроз сучасності
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2021.01.4Ключові слова:
право на освіту, права людини, пандемічні загрози, академічна свобода, демократіяАнотація
Стаття присвячена порушенню прав людини під час сучасної пандемії 2020. Пандемія COVID-19 продемонструвала ряд вагомих загроз серед яких права на освіту та права на академічну освітню свободу як на початковому, так і вищому професійному рівні. Першочерговим недоліком слід вважати дискримінацію в цій сфері. Зокрема вказане зумовлене проблемами з точки зору змісту, методу та справедливої оцінки виконаного завдання, і цілком реальна небезпека того, що деякі суб’єкти освітнього процесу потраплять у невигідне становище через певні фонові, опосередковані явища.
Вказано, що після пандемії COVID-19, органи державної влади отримають нову функцію, а саме будуть складати відповідальну сферу забезпечення права на освіту шляхом стимулювання школи та установи для адаптації свого викладання та навчання при нових обставинах, підтримуючи їх у цій справі та шляхом розробки рамок що підтримання освітніх послуг у сферах, які особливо зазнають впливу економічної та соціальної пандемії.
Доведено, що толерантність до двозначності, навички автономного навчання та аналітичне та критичне мислення є одними з компетенцій у моделі може допомогти учням адаптуватися до невизначеності нинішньої та майбутньої криз конструктивно та інноваційно, уникаючи підводних каменів, радикалізації, що веде до насильства або авторитарної тенденції.
Вагому роль відіграють також й невикористані можливості. Інформаційне суспільство щодо цифрового життя дітей протягом останнього десятиліття було спрямована головним чином на їхню безпеку та захист у цифровому середовищі, а не на їх розширення можливостей через освіту або набуття компетенцій для активної участі в цифровому суспільстві.
Посилання
Marking the Right to Education a reality Times of COVID-19. A Roadmap for Action on the Council of Europe education response to COVID-19. URL: https://rm.coe.int/making-the-right-to-education-a-reality-in-times-of-covid-19-a-roadmap/16809fee7b
Coronavirus disease (COVID-19): URL: www.who.int/emergencies/ diseases/novel-coronavirus-2019/question-and-answers-hub/q-a-detail/coronavirus-disease-covid-19-schools
Council of Europe in podcast on academic freedom, institutional autonomy, and the future of democracy. 2021, January 9. URL: https://www.coe.int/en/web/education/newsroom/-/asset_publisher/ESahKwOXlcQ2/ content/it-just-takes-10-minutes-unesco-council-of-europe-online-survey-student-voice- during-the-pandemic?inheritRedirect=false&redirect=https://www.coe.int/en/web/ education/newsroom?p_p_id=101_INSTANCE_ESahKwOXlcQ2&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-4&p_p_col_count=1
Digital Citizenship Education Project. URL: https://www.coe.int/en/web/digital-citizenship-education/digital-citizenship-education-project
The Council of Europe’s action with regard to the digital life of children over the last decade has been aimed mainly at their safety and protection in the digital environment rather than their empowerment through education or the acquisition of competences for actively participating in digital society. URL: https://www.coe.int/en/web/digital-citizenship-education
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Аналітично-порівняльне правознавство
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.