Поняття та цілі публічного адміністрування в секторі безпеки і оборони
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2021.03.25Ключові слова:
правове забезпечення, сектор безпеки і оборони, національна безпека, обороноздатність, військові формування, публічне адмініструванняАнотація
Стаття присвячена визначенню поняття та цілей публічного адміністрування у секторі безпеки і оборони. Констатовано, що публічне адміністрування в секторі безпеки і оборони розвивається нині надзвичайно швидкими темпами, що пов’язано як з необхідністю концентрації зусиль держави і громадянського суспільства для відсічі російській агресії, так і з активізацією процесу північноатлантичної інтеграції. Вказане обумовлює необхідність удосконалення системи публічного адміністрування у вказаній сфері, потребу у зміцненні її теоретико-методологічного підґрунтя, розробці термінологічного апарату. У сукупності ці фактори слугують підтвердженням актуальності та важливості визначення поняття та цілей публічного адміністрування у секторі безпеки і оборони.
З’ясовано, що нова парадигма публічного управління не заперечує врахування і використання колишнього успішного досвіду функціонування державних інституцій, зокрема й військових формувань. І навпаки, причини неефективної діяльності за різними напрямами мають стати предметом наукового аналізу з тим, щоб не повторювати помилок минулого у майбутньому. Основні критерії ефективності публічного управління в різні історичні періоди при цьому мають обов’язково охоплювати захист прав і свобод людини і громадянина, а також реалізацію принципу гуманізму.
У статті сформульовано визначення публічного адміністрування в секторі безпеки і оборони як комплексу адміністративно-правових засобів, сукупність яких дозволяє здійснювати трансформацію суспільних відносин для досягнення більш високого рівня захищеності прав і свобод людини та громадянина, зміцнення обороноздатності нашої держави і зменшення впливу загроз національній безпеці.
Запропоновано визначення цілей публічного адміністрування в секторі безпеки і оборони. З’ясовано, що вони охоплюють: а) забезпечення, захист і поновлення у разі порушення національних інтересів від зовнішніх і внутрішніх загроз національній безпеці України, б) забезпечення, захист і поновлення у разі порушення прав і свобод фізичних і юридичних осіб у їх відносинах із суб’єктами сектора безпеки і оборони; в) удосконалення системи військового управління.
Посилання
Конституція України: Закон України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30. Ст. 141.
Малетич О. Наступність як актуальна проблема сучасної освіти. Вісник Інституту розвитку дитини. 2011. № 13. С. 34–39.
Швирков А. Про ідеологію української держави. Дзеркало тижня. 2010. № 12 (792). С. 12–16.
Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 25 березня 2021 року «Про Стратегію воєнної безпеки України»: Указ Президента України від 25 березня 2021 року № 121/2021. URL: https://www.president.gov.ua/documents/1212021-37661.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Analytical and Comparative Jurisprudence
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.