Характеристика змісту принципів адміністративно-процедурного права
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2022.01.34Ключові слова:
принципи, адміністративно-процедурне право, принципи адміністративно-процедурного права, законність, обґрунтованість, пропорційність, своєчасність, ефективністьАнотація
Дана стаття присвячена питанням характеристиці змісту принципів адміністративно-процедурного права з урахуванням положень проєкту Закону України «Про адміністративну процедуру». Обґрунтовано, що в в адміністративно-правовій науці не сформоване загальноприйнятне поняття принципів адміністративно-процедурного права, що, породжує дискусії щодо їхнього переліку, сутності та призначення в адміністративному праві. Тому актуальним є дослідження поняття принципів адміністративно-процедурного права.
Виокремлено ознаки, що притаманні принципам адміністративно-процедурного права: 1) наявність специфічної сфери регулятивного впливу – адміністративно-процедурної діяльності, 2) універсальність, 3) нормативну врегульованість, 4) основоположність, 5) є підґрунтям для відносин суб’єктів публічної адміністрації з особами щодо розгляду і вирішення адміністративних справ, 6) необхідність та стабільність під час вирішення індивідуальних адміністративних справ у сфері публічного адміністрування.
Наголошено, що принципи адміністративно-процедурного права відображають світоглядні ідеї щодо врегулювання взаємовідносин суб’єктів публічної адміністрації з особами щодо розгляду і вирішення адміністративних справ; вони встановлюють сутність правил поведінки таких суб’єктів; діють системно як сукупність основних та загальних правил поведінки; їхня дія поширюється на всі різновиди адміністративних процедур; вони вдосконалюють підгалузь адміністративного права, а їхнє порушення спричинює застосування певних засобів відповідальності.
Автором запропоновано доповнити вже наведений, в проекті Закону України «Про адміністративну процедуру», перелік принципів адміністративної процедури, принципами здійснення адміністративних процедур державною мовою; доступності та клієнтоорієнтованості.
Посилання
Теория государства и права // Под. Ред. С.С. Алексеева. М.: Юрид. лит., 1985. 480 с.
Скакун О.Ф. Теорія держави і права: Підручник / Пер. з рос. Харків: Консул, 2001. 656 с.
Шарай А.А. Принципи адміністративно-процедурного права: характеристика змісту. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. Вип. 3. 2021. С. 154-158.
Проєкт Закону «Про адміністративну процедуру» від 14 травня 2020 р. URL: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/ webproc4_1?pf3511=68834.
Про забезпечення функціонування української мови як державної : Закон України від 25 квітня 2019 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2704-19#Text
Пилаєва В.М. Наукові підходи щодо визначення принципу транспарентності в діяльності органів виконавчої влади у вітчизняній науці адміністративного права. Право і суспільство. 2016. № 2 (2). С. 128-132.
Гришина В.В. Транспарентность банковской деятельности как фактор реализации прав граждан на получение субсидии для приобретения жилого помещения. URL : http//www. yurclub. ru/docs/ bank/article7. Html.
Пашковська М.В. Поняття транспарентності в сучасній науці «Державне управління». Ефективність державного управління. 2013. Вип. 34. С. 135-143.
Ярошенко В.М. Транспарентність та відкритість влади як механізми становлення інституту демократичної громадянськості. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили. Сер.: Політологія. 2012. Т. 182, Вип. 170. С. 85-91.
Галай В.О. Сучасна концепція принципів публічної служби в адміністративному праві України : автореф. дис. ... д-ра юрид. наук. Ірпінь, 2020. 40 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Analytical and Comparative Jurisprudence
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.