Нормативно-правове регулювання створення аварійного коридору під час дорожньо-транспортної пригоди: зарубіжний досвід
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2022.06.48Ключові слова:
екстрені служби, затор, летальні наслідки, правила дорожнього рухуАнотація
Стаття присвячується аналізу досвіду таких країн, як Німеччина, Індія, Австрія, США, Бельгія, Польша, Чехія Угорщина, Канада у сфері нормативно-правового регулювання створення аварійного коридору на дорогах під час дорожньо-транспортних пригод.
Визначено, що на швидкість роботи екстрених служб, які в короткі терміни повинні дістатись місця дорожньо-транспортної пригоди, окрім суб’єктивних факторів (психологічна не готовність/не бажання водія віддати перевагу транспортному засобу), значно впливають недоліки дорожньо-транспортної інфраструктури, але найбільше – велика кількість транспортних засобів на автошляхах, що спричиняють численні затори. Саме проблема створення аварійного коридору під час дорожньо-транспортних пригод є надзвичайно актуальною для рятування постраждалих.
Встановлено, що саме аварійні коридори на дорогах практично вдвічі збільшують ймовірність уникнення летальних наслідків, спричинених дорожньо-транспортними пригодами.
Констатовано, що аварійний коридор – це вільна смуга на дорозі, призначена для транспортних засобів з пріоритетом. До таких транспортних засобів належать: машини швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, поліції, евакуатори.
Оскільки порядок і особливості створення аварійних коридорів в зарубіжних країнах закріплені на рівні законодавства, передбачені Правилами дорожнього руху або іншими нормативно-правовими актами, за їх недотримання призначаються наступні види покарання: штраф, нарахування штрафних балів, позбавлення водійського посвідчення, позбавлення волі.
Світовий досвід підтверджує, що питанням створення аварійних коридорів та контролем за їх дотриманням повинні опікуватись державні органи. Оскільки саме такий підхід сприятиме суворому дотримання правил дорожнього руху, а отже, і ефективній та вчасній роботі аварійно-рятувальних служб, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, поліції дорожньої служби, тощо.
Посилання
Improving post-collision response and emergency care in Europe. URL: https://etsc.eu/wp-content/uploads/REVIVE_CASE-STUDY_4.pdf
Newgard, C.D., Schmicker, R.H., Schmicker, R.H., Hedges, J.R., Trickett, J.P., Davis, D.P., Bulger, E.M. Emergency Medical Services Intervals and Survival in Trauma: Assessment of the "Golden Hour" in a North American Prospective Cohort. Department of Surgery, University of Washington, Seattle, WA, United States Volume 55, Issue 3, March 2010, Pages 235-246.
Emergency vehicle lane pre-clearing: From microscopic cooperation to routing decision making. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191261520304033.
Eine Rettungsgasse bilden: In Deutschland ist das Pflicht. URL: https://www.bussgeldkatalog.org/rettungsgasse/.
What is an emergency lane and when should you use it? URL: https://www.timesnownews.com/auto/car-news/article/what-is-an-emergency-lane-and-when-should-you-use-it/507607.
When Is It OK to Drive in the Emergency Lane? URL: https://auto.howstuffworks.com/car-driving-safety/accidents-hazardous-conditions/when-ok-drive-emergency-lane.htm.
Додаткові хвилини, що рятують життя: як працюють аварійні коридори і чому вони потрібні Україні. URL: https://cedem.org.ua/analytics/yak-pratsyuyut-avarijni-korydory/.
Korytarz życia na drodze - uważaj, bo stracisz prawo jazdy. URL: https://devil-cars.pl/blog/korytarz-zycia.
Швейцария Traffic: Emergency lane is now mandatory. URL: https://www.autosprint.ch/en/aktuell/verkehr-rettungsgasse-ist-jetzt-pflicht/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Analytical and Comparative Jurisprudence
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.