Міжнародний рівень доступу до адміністративних послуг в електронному форматі
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2023.01.64Ключові слова:
органи публічної влади, публічні послуги, адміністративні послуги, електронне урядування, доступністьАнотація
У статті зазначено, що в основі функціонування органів публічної влади та надання ними послуг лежать справедливість і рівність. Ключовим критерієм ефективності діяльності урядів сучасних держав є доступність публічних послуг, оскільки це засвідчує, чи здатні вони адекватно реагувати на різноманітність індивідуальних та суспільних правових потреб, а відтак дбати про створення й адаптацію належного контенту, забезпечення належної комунікації для поширення публічної інформації.
Констатовано, що перешкоди для доступу до публічних послуг можуть бути різні, наприклад: географічна відстань, неналежні умови для користувачів, недостатня поінформованість чи використання надто складних формулювань, незручний час роботи або організаційні труднощі обслуговування населення. Усе це може негативно позначитися на якості надання послуг, спровокувати проблеми з легітимністю всього апарату громадської влади.
Вагомою перешкодою для доступу можуть стати, як засвідчує досвід іноземних держав, й економічні витрати на отримання державної послуги і на її обслуговування. Цей чинник може також негативно вплинути на довіру громадян до державних установ.
Відтак констатовано, що запорукою доступності публічних послуг є переведення їх в електронну форму. Переведення публічних послуг в електронну форму є запорукою їх доступності. Електронна платформа має бути інклюзивною та забезпечувати рівні можливості доступу для всіх громадян. Отже, концепція доступності в контексті вебдодатків пов’язана з доступністю інформації для всіх користувачів, незалежно від використовуваних технологій і платформ, сенсорних і функціональних можливостей користувача. Послуги електронного урядування мають забезпечувати механізми, які допоможуть подолати традиційні фізичні бар’єри, тобто максимально сприяти тому, щоб адміністративні послуги були доступні і для людей з особливими потребами.
Посилання
Serenok A.O. Dovid publichnoho upravlinnya z rozvytkom informatsiynoho
suspilʹstva ta elektronnoho uryaduvannya krayin YES Aktualʹni problemy derzhavnoho upravlinnya. 2016. 2(50). S. 36-42.
Shchodo nadannya rozʺyasnennya terminiv, yaki zastosovuyutʹsya u Zakoni Ukrayiny «Pro vnesennya zmin do deyakykh zakonodavchykh aktiv Ukrayiny shchodo vidpovidalʹnosti za koruptsiyni pravoporushennya»: Lyst Ministerstva yustytsiyi Ukrayiny 18.12.2009 -N 967-0-2-09-22 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v967-323-09#Text
Accessibility, equity and effi ciency Karst T. Geurs, Tomaz Ponce Dentinho and Roberto Patuelli С. 1-8. URL: elgaronline.com
Marynyak N. M. Administratyvno-pravova kharakterystyka diyalʹnosti orhaniv publichnoyi vlady u sferi nadannya administratyvnykh posluh. Dys. na zdob. nauk.stupenya kand. yuryd. nauk za spets.12.00.07. PrAT «Vyshchyy navchalʹnyy zaklad «Mizhrehionalʹna Akademiya upravlinnya personalom». Kyyiv, 2021.P.17 .
Kim Y., Byon Y.J., Yeo H. Correction: Enhancing healthcare accessibility measurements using GIS: A case study in Seoul, Korea. PLOS ONE. 2018. 13(3).
Access to public services: Affordability. Government at a Glance 2013, OECD Publishing, Paris. DOI: https://doi.org/10.1787/gov_glance-2013-52-en
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Аналітично-порівняльне правознавство
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.