Законодавча практика Сінгапуру щодо використання штучного інтелекту

Автор(и)

  • С.Р. Асірян кандидатка юридичних наук, асистентка кафедра права Європейського союзу Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Україна https://orcid.org/0000-0002-9503-6203

DOI:

https://doi.org/10.24144/2788-6018.2023.03.57

Ключові слова:

штучний інтелект, правова система Сінгапуру, законодавчі тенденції, виклики технологій штучного інтелекту, інноваційні правові рішення

Анотація

Застосування штучного інтелекту (ШІ) в сучасному суспільстві має все більш значущий вплив на різні аспекти життя, включаючи сферу законодавства. Сінгапур визнаний однією з передових країн у використанні ШІ, тому його законодавча практика на цьому полі є цікавою темою дослідження.
У статті буде проаналізовано закони та положення, які стосуються використання ШІ в таких сферах, як автоматизована система розпізнавання образів (computer vision), автономні транспортні засоби, фінансові послуги, медицина та інші. Особлива увага буде приділена етичним аспектам використання ШІ та заходам, що вживаються для забезпечення прозорості, безпеки та захисту прав людини.
Дослідження буде включати аналіз практичних прикладів застосування ШІ в Сінгапурі, таких як система відеоспостереження, автоматизовані рішення у фінансовій сфері та медичні технології. Будуть розглянуті позитивні аспекти використання ШІ, такі як покращення ефективності, точності та доступності послуг, а також потенційні ризики.
Ця стаття також розглядає законодавчу практику Сінгапуру щодо використання штучного інтелекту і її вплив на суспільство та бізнес. Сінгапур, визнаний світовим лідером у сфері інновацій та технологічного розвитку, приділяє значну увагу регулюванню використання ШІ з метою забезпечення етичного, безпечного та відповідального застосування цієї ехнології.
Стаття аналізує ключові аспекти законодавчої рамки Сінгапуру, що стосуються ШІ, включаючи Закон про персональні дані, Закон про захист персональних даних та Закон про кібербезпеку. Ці закони мають на меті забезпечити захист приватності громадян, контроль над використанням їх персональних даних та забезпечення кібербезпеки в контексті ШІ. Додатково, стаття розглядає спеціальні вимоги і стандарти, які встановлені для конкретних галузей, де використовується ШІ, таких як фінансові послуги, медицина та автономні транспортні засоби. Сінгапур приділяє увагу розробці детальних директив та настанов щодо використання ШІ у цих секторах з метою забезпечення високих стандартів безпеки та якості.
Крім того, стаття висвітлює важливість етичного використання ШІ в Сінгапурі. 

Посилання

“Singapore’s Model AI Governance Framework” (2019) by the Infocomm Media Development Authority (IMDA). URL: https://www.imda.gov.sg/-/media/imda/files/industry-development/sectors/digital-economy/artificial-intelligence/ai-gov-framework/sgmodel-ai-gov-framework-20190607.pdf.

“Guide to Personal Data Protection Act for AI and Data Analytics” by the Personal Data Protection Commission (PDPC) of Singapore. URL: https://www.pdpc.gov.sg/-/media/Files/PDPC/PDF-Files/Guidelines/Guide-toPDPA-for-AI-and-Data-Analytics.pdf.

“Artificial Intelligence Governance and Ethics Initiatives in Singapore” (2021) by the Centre for AI & Data Governance.URL: https://www.cadg.ai/ai-governance-and-ethics-initiatives-in-singapore/.

“Data Protection and Artificial Intelligence” by the Personal Data Protection Commission (PDPC) of Singapore. URL: https://www.pdpc.gov.sg/-/media/Files/PDPC/PDF-Files/Advisory-Guidelines-for-AI-and-Data-Analytics/Advisory-Guidelines-for-AI-and-Data-Analytics.pdf.

“Legal Issues of Artificial Intelligence” (2020) by the Singapore Academy of Law. URL: https://journalsonline.academypublishing.org.sg/Journals/Singapore-Academy-of-Law-Journal-Special-Issue/e-Articles/ctl/eFirstArticledetails/mid/1198/artId/1605.

“Model AI Governance Framework: A Key Pillar of Singapore’s AI Strategy” (2019) by the Centre for Strategic Futures. URL: https://www.csf.gov.sg/Publications/Model-AI-Governance-Framework.

“Artificial Intelligence and Personal Data Protection” (2020) by the Personal Data Protection Commission (PDPC) of Singapore.URL: https://www.pdpc.gov.sg/-/media/Files/PDPC/PDF-Files/Guidelines/Guide-to-Personal-Data-Protection-Act-for-AI-and-Data-Analytics.pdf.

“Building Trust in AI: Singapore’s Approach” (2019) by the Government Technology Agency of Singapore.URL: https://www.tech.gov.sg/-/media/GovTech/Documents/ResponsibleAI/Building-Trust-in-AI-Singapore.pdf.

“Singapore’s Approach to Artificial Intelligence: A Governance and Ethics Toolkit” (2021) by the National University of Singapore. URL: https://lucid-nus.github.io/Toolkit-SG-AI-Governance-and-Ethics/.

Бисага Ю.М., Бєлов Д.М., Заборовський В.В. Штучний інтелект та авторські і суміжні права. Науковий вісник УжНУ. Серія «Право». Випуск 76(2). Ч. 2. 2023. С. 299– 304.

Бєлова М.В., Бєлов Д.М. Імплементація штучного інтелекту в досудове розслідування кримінальних справ: міжнародний досвід. Аналітично-порівняльне правознавство. № 2. 2023. С. 448–454.

Бисага Ю.М., Бєлова М.В., Бєлов Д.М. Виклики для прав дитини у зв’язку з розвитком штучного інтелекту. Науковий вісник УжНУ. Серія «Право». Випуск 77(3). Ч. 1. 2023. С. 88–91

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-18

Номер

Розділ

Розділ 7. Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право