Поняття та специфіка органів самоорганізації населення
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2023.03.58Ключові слова:
публічна влада, механізм держави, місцеве самоврядування, публічно-правова сфера, публічне адміністрування, органи самоорганізації населення, територіальна громадаАнотація
У розрізі реалізації власних та делегованих повноважень керівником органу самоорганізації населення жителів певної території актуальним питанням залишається необхідність чіткого розмежування повноважень органів самоорганізації населення регіонального, субрегіонального та базового рівнів. Адже такі повноваження в частині розподілу коштів та фінансуванні програм дублюються. Знову ж таки, виникає питання: яким чином власні та делеговані повноваження передати від голів рад? Який механізм такої передачі? Нажаль, на сьогоднішній день, дані процедури не визначені лише в Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що делегування повноважень ради може відбуватися на її засіданні шляхом голосування.
Зазначається, що фінансування діяльності органів самоорганізації населення здійснюється на засадах співфінансування. В той же час, акцентуємо увагу, що левовою частиною фінансування є все ж таки, ті фінанси, які виділяються з місцевого бюджету, що ускладнює фінансову самостійність досліджуваного суб’єкта та вільність у виборі статей витрат та першочергових проектів розвитку, а також при прийнятті рішення та його подальшій реалізації по направленню джерел фінансування на першочергові та планові потреби відповідної території за територіальним принципом.
Визначено, що органи самоорганізації населення – це самостійний інститут місцевого самоврядування, діяльність якого спрямована на побудову ефективного та розвинутого громадського середовища в межах визначеної межами адміністративно-територіальної одиниці самостійно жителями та їх представниками для підвищення якості життя, надання житлово-комунальних та інших послуг, покращення стану соціально-культурного, інфраструктурного розвитку території та прийняття активної участі в співпроєктуванні програм розвитку.
Особливості органів самоорганізації населення: 1) є інструментом місцевої демократії; 2) беруть активну участь в реалізації реформи децентралізації та доступу до ресурсів; 3) забезпечують контроль та якість послуг для жителів відповідної одиниці; 4) перебувають у постійному та тісному взаємозв’язку з сільськими, селищними та міськими радами; 5) максимально враховують потреби місцевої спільноти та відстоюють їх при співпраці з органами публічної влади; 6) сприяють активнішому вирішенню локальних проблем та сприяють розвитку даної території.
Посилання
Pro dobrovilne obiednannia terytorialnykh hromad: Zakonu Ukrainy vid 5 liutoho 2015 roku № 157-VIII. Vidomosti Verkhovnoi Rady, 2015. № 3. St. 91.
Pro mistseve samovriaduvannia: Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy), 1997. № 24. St. 170. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80#Text.
Pro orhany samoorhanizatsii naselennia: Zakon Ukrainy vid 11 lypnia 2001 roku № 2625-III. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, 2001. № 48. St. 254.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Р. Титикало
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.