Взаємодія неурядових правозахисник організацій із органами місцевого самоврядування
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2023.05.35Ключові слова:
неурядові правозахисні організації, органи місцевого самоврядування, інститут громадянського суспільства, громадянське суспільство, громадські слухання, права людини, захист прав особи, конституційні цінності, демократія, територіальна цілісністьАнотація
Стаття присвячена розгляду взаємодії і відносин, які виникають між неурядовими право- захисними організаціями й органами місцевого самоврядування. Встановлено передумови й можливості, які відкриваються перед органами місцевого самоврядування при співпраці з громадянським сектором.
Авторами статті також було проаналізовано політичний вплив на результат взаємодії неурядових правозахисних організацій із органами місцевого самоврядування, встановлено позитивний й негативний наслідки від нього, а також причини, що породжують тау взаємодію. Виходячи з сучасної ситуації, а саме пожвавлення процесу децентралізації, акцентовано на важливості і перспективах взаємодії неурядових правозахисних організацій з органами місцевого самоврядування. Розглянуто досвід децентралізації зарубіжних країн, а також розкрито суть основних нормативних актів Європейського Союзу. Окремо увагу приділено особливостям співпраці неурядових правозахисних організацій та органів місцевого самоврядування при відновленні України, а також контролю за використанням благодійних пожертв на відбудову в регіонах.
Зроблено висновок, що задля успішної та ефективної роботи НУО на місцях їм вкрай необхідно співпрацювати з органами місцевого самоврядування, територіальними громадами, що не лише знати, а й допомагати вирішувати наявні проблеми. На жаль, на законодавчому рівні питання взаємодії НУО й органів місцевого самоврядування й досі не врегульоване, а через політичний плюралізм і посилену політизацію більшості проблем співпраця цих інститутів може бути неефективною. Тим не менше, реформа з децентралізації в Україні, на нашу думку, відбулася успішно, а отже, залишилося лише нормативно врегулювати питання взаємодії НУО й органів місцевого самоврядування задля досягнення поставлених цілей. У цьому стане в нагоді досвід провідних країн.
Посилання
Берченко Г.В. Громадянське суспільство в Україні: конституційні аспекти. Харків: Юрайт, 2014. 208 с.
Грицай І.О. Адміністративно-правове регулювання діяльності неурядових правозахисник організацій: дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07. - Запоріжжя, 2012. 266 с.
Темех І.Т. Конституційно-правовий статус правозахисних громадських організацій: автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.02. Київ, 2010. 20 с.
Карпінська О.Б. Конституційно-правовий статус суб'єктів правозахисної діяльності в Україні: дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.02. Ужгород, 2015. 237 с.
Слінько Т.М., Кушніренко О.Г. Конституційно-правовий статус об'єднань громадян в Україні: навч. посібник. Харків: Ар- сіс, 1998. 176 с.
Про громадські обПєднання: Закон України в редакції від 31.03.2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4572-17#Text.
Конституція України. Відомості Верховної Ради України. 1996. No 30. С. 141.
Декларація про право на розвиток. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_301#Text.
Європейська хартія міст, прийнята Постійною конференцією місцевих і регіональних органів влади Європи (CLRAE) Ради Європи 18 березня 1992 р. URL: http://zakonbase.ru/content/base/21053/7pdlM.
Opinion: How to strengthen NGO-local government collaboration. URL: https://www.devex.com/news/opinion-how-to-strengthen-ngo-local-government-collaboration-91425.
Бюджетний процес vs. участь громадян: реалії громадських бюджетів у містах України. Веб-ресурс. URL: https://centreua.org/mistsevi-vibori-2020/byudzhetnij-proces-vs-uchast-gromadyan-realiyi-gromadskih-byudzhetiv-u-mistah-ukrayini/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 О.В. Щербанюк, О.В. Сінькевич
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.