Можливий проект дистанційного навчального курсу та розробка контенту модуля "Тактична підготовка": юридичний аспект
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2024.01.84Ключові слова:
технології дистанційного навчання, дистанційний курс, риси дистанційного навчання, переваги та недоліки технологій подвійного призначення при викладанні військових дисциплін, контент та забезпеченість курсу, озброєння та військова технікаАнотація
Розкриваються деякі технології створення проекту та контенту курсу модулю «Тактична підготовка» при дистанційному викладанні військових дисциплін.
Визначено роль впровадження деяких освітніх технології при дистанційному навчанні в системі підготовки курсантів у вищих військових навчальних закладах та військово-навчальних підрозділах закладів вищої освіти, які займаються за програмою підготовки офіцерів запасу. Перелічені основні переваги та проблеми щодо розробки й впровадження в освітній процес технологій створення проекту будь-якого курсу при дистанційному викладанні військових дисциплін з урахуванням відсутності можливості практичного використання навчально-матеріальної бази, у тому числі озброєння та військової техніки.
Дистанційне навчання будується відповідно до тієї самої мети та змісту, що і очне навчання, але форми подачі матеріалу і форми взаємодії суб'єктів освітнього процесу між собою суттєво відрізняються. Дидактичні принципи організації дистанційного навчання аналогічні очному навчанню, але специфічною є їх реалізація.
Визначені завдання курсу, об'єкт, предмет викладання, дослідження та вивчення.
Визначені деякі підходи вирішення проблем впровадження технологій дистанційного навчання при викладанні військових дисциплін: залежність розробки концепції дистанційної освіти за всіма розділами військової підготовки, в т.ч. вогневої підготовки; подальший розвиток і адаптація корпоративної мережі ЗВО; розробка, розміщення електронних підручників, посібників і навчально-методичних матеріалів на сайті ЗВО та створення бази даних дистанційної освіти; організація взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу; створення єдиної корпоративної системи дистанційної освіти і єдиних методичних ресурсів в умовах воєнного стану; організація підготовки та підвищення кваліфікації викладачів і технічного персоналу в галузі інформаційних технологій подвійного призначення з врахуванням переходу у викладанні на стандарти НАТО.
Визначені компетентності та бажані результати навчання з третього розділу підготовки офіцерів запасу «Тактична та тактико-спеціальна підготовка».
Наведений варіант постановки завдань групи з розробки контенту та забезпечення курсу, наданий варіант оцінювання слухачів курсу, порядок його впровадження та оцінка ризику курсу.
Посилання
Адамова І, Головачук Т. Дистанційне навчання: сучасні погляди на переваги та проблеми. Збірник наукових праць Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка. 2012. Вип. 10. С. 3-6.
Кухаренко В.М. Теорія і практика змішаного навчання. Монографія. Харків: НТУ «ХПІ», 2016. 281 с.
Зайцев Д.В., Толок І.В., Швалючинський B. В. Впровадження деяких технологій подвійного призначення при дистанційному викладанні військових дисциплін: переваги та проблеми. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. К.: ВІКНУ. 2020. № 67. C. 54-61.
Толок І.В. Методика проведення експериментального дослідження розвитку психолого-педагогічної компетентності майбутніх магістрів військового управління в системі післядипломної освіти. Вісник Національного університету оборони України. 2012. Вип.6 (31). С.175-178.
Яфонкін А.О. Фаховий курс тактичного рівня L-1C- з підготовки спеціалістів по експлуатації озброєння та бронетанкової техніки. Збірник наукових праць Військової академії (м. Одеса). 2022. Вип. 1 (17). C. 204-210.
Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання. К.: 2007. 144 с.
Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: навч. посібн.. К.: «Академвидав». 2006. 352 с.
Гризо А.А. Впровадження дистанційної форми навчання у навчально-виховний процес при викладанні професійно-орієнтованих дисциплін. Збірник наукових праць Харківського університету Повітряних Сил. Х.: ХУПС, 2006. Вип. 6 (12). С. 124-127.
Яфонкіна І.П. Актуальні проблеми правового регулювання освіти в Україні. Держава і право. 2011. Вип. 54. С. 676-681.
Стасєв Ю.В. Організаційно-методичні підходи до побудови структури центру дистанційного навчання в системі військової освіти. Навчально-виховний процес: методика, досвід, проблеми. Науково-методичний збірник. Х. : ХУПС, 2006. № 4 (102). С. 4-19.
Побудова та використання систем дистанційного навчання з елементами штучного інтелекту: монографія / С.В. Лєнков, С.В. Гахович, Ю.О. Гунченко, В.Є. Лукін, С.А. Шворов. Одеса : Вид-во ВМВ. 2013. 324 с.
Дистанційне навчання: умови застосування. Дистанційний курс : навчальний. I міжн. наук.-практич. конф. Проблеми впровадження дистанційного навчання в освітньому процесі вищих військових навчальних закладів та можливі шляхи їх вирішення посібник / В.М. Кухаренко, Т.О. Олейник, О.В. Рибалко, Н.Г. Сиротинко / за ред. В. М. Кухаренка. Харків : ХНТУ "ХПІ”. "Торсінг”. 2021. 320 с.
Іванюк І.В. Формування понятійно-термінологічного апарату з питань розвитку дистанційної освіти. URL: http://lib.iitta.gov.ua/750.pdf
Сідченко С.О. Структурно-організаційні підходи побудови системи дистанційного навчання в системі військової освіти. Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Збірник наукових праць. Київ - Запоріжжя. 2016. Вип. 37. С. 453-460.
Веремчук А. Проблеми і перспективи дистанційного навчання у ВНЗ. Проблеми підготовки сучасного вчителя. Збірник наукових праць. Умань. 2018. № 7. 319-325.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 А.О. Яфонкін, Д.В. Зайцев, О.М. Верламов, О.В. Манжай
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.