Можливий проект дистанційного навчального курсу та розробка контенту модуля "Тактична підготовка": юридичний аспект

Автор(и)

  • А.О. Яфонкін кандидат юридичних наук, доцент, доцент кафедри правоохоронної діяльності Навчально-науковий інститут економічної безпеки та митної справи Державного податкового університету, Україна https://orcid.org/0000-0001-9143-6122
  • Д.В. Зайцев кандидат військових наук, доцент Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0002-3784-5790
  • О.М. Верламов викладач, Військова академія (м. Одеса), Україна https://orcid.org/0000-0003-1175-9832
  • О.В. Манжай заступник начальника кафедри, Військова академія (м. Одеса), Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2788-6018.2024.01.84

Ключові слова:

технології дистанційного навчання, дистанційний курс, риси дистанційного навчання, переваги та недоліки технологій подвійного призначення при викладанні військових дисциплін, контент та забезпеченість курсу, озброєння та військова техніка

Анотація

Розкриваються деякі технології створення проекту та контенту курсу модулю «Тактична підготовка» при дистанційному викладанні вій­ськових дисциплін.

Визначено роль впровадження деяких освіт­ніх технології при дистанційному навчанні в системі підготовки курсантів у вищих військо­вих навчальних закладах та військово-навчаль­них підрозділах закладів вищої освіти, які за­ймаються за програмою підготовки офіцерів за­пасу. Перелічені основні переваги та проблеми щодо розробки й впровадження в освітній про­цес технологій створення проекту будь-якого курсу при дистанційному викладанні військових дисциплін з урахуванням відсутності можливості практичного використання навчально-матері­альної бази, у тому числі озброєння та військо­вої техніки.

Дистанційне навчання будується відповідно до тієї самої мети та змісту, що і очне навчання, але форми подачі матеріалу і форми взаємодії суб'єктів освітнього процесу між собою суттєво відрізняються. Дидактичні принципи організації дистанційного навчання аналогічні очному нав­чанню, але специфічною є їх реалізація.

Визначені завдання курсу, об'єкт, предмет викладання, дослідження та вивчення.

Визначені деякі підходи вирішення проблем впровадження технологій дистанційного навчан­ня при викладанні військових дисциплін: залеж­ність розробки концепції дистанційної освіти за всіма розділами військової підготовки, в т.ч. вог­невої підготовки; подальший розвиток і адаптація корпоративної мережі ЗВО; розробка, розміщення електронних підручників, посібників і навчаль­но-методичних матеріалів на сайті ЗВО та створення бази даних дистанційної освіти; організація взаємодії між всіма учасниками освітнього проце­су; створення єдиної корпоративної системи дис­танційної освіти і єдиних методичних ресурсів в умовах воєнного стану; організація підготовки та підвищення кваліфікації викладачів і технічного персоналу в галузі інформаційних технологій подвійного призначення з врахуванням переходу у викладанні на стандарти НАТО.

Визначені компетентності та бажані результа­ти навчання з третього розділу підготовки офі­церів запасу «Тактична та тактико-спеціальна підготовка».

Наведений варіант постановки завдань групи з розробки контенту та забезпечення курсу, на­даний варіант оцінювання слухачів курсу, поря­док його впровадження та оцінка ризику курсу.

Посилання

Адамова І, Головачук Т. Дистанційне навчання: сучасні погляди на переваги та проблеми. Збірник наукових праць Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка. 2012. Вип. 10. С. 3-6.

Кухаренко В.М. Теорія і практика змішаного навчання. Монографія. Харків: НТУ «ХПІ», 2016. 281 с.

Зайцев Д.В., Толок І.В., Швалючинський B. В. Впровадження деяких технологій подвійного призначення при дистанційному викладанні військових дисциплін: переваги та проблеми. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. К.: ВІКНУ. 2020. № 67. C. 54-61.

Толок І.В. Методика проведення експериментального дослідження розвитку психолого-педагогічної компетентності майбутніх магістрів військового управління в системі післядипломної освіти. Вісник Національного університету оборони України. 2012. Вип.6 (31). С.175-178.

Яфонкін А.О. Фаховий курс тактичного рівня L-1C- з підготовки спеціалістів по експлуатації озброєння та бронетанкової техніки. Збірник наукових праць Військової академії (м. Одеса). 2022. Вип. 1 (17). C. 204-210.

Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання. К.: 2007. 144 с.

Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: навч. посібн.. К.: «Академвидав». 2006. 352 с.

Гризо А.А. Впровадження дистанційної форми навчання у навчально-виховний процес при викладанні професійно-орієнтованих дисциплін. Збірник наукових праць Харківського університету Повітряних Сил. Х.: ХУПС, 2006. Вип. 6 (12). С. 124-127.

Яфонкіна І.П. Актуальні проблеми правового регулювання освіти в Україні. Держава і право. 2011. Вип. 54. С. 676-681.

Стасєв Ю.В. Організаційно-методичні підходи до побудови структури центру дистанційного навчання в системі військової освіти. Навчально-виховний процес: методика, досвід, проблеми. Науково-методичний збірник. Х. : ХУПС, 2006. № 4 (102). С. 4-19.

Побудова та використання систем дистанційного навчання з елементами штучного інтелекту: монографія / С.В. Лєнков, С.В. Гахович, Ю.О. Гунченко, В.Є. Лукін, С.А. Шворов. Одеса : Вид-во ВМВ. 2013. 324 с.

Дистанційне навчання: умови застосування. Дистанційний курс : навчальний. I міжн. наук.-практич. конф. Проблеми впровадження дистанційного навчання в освітньому процесі вищих військових навчальних закладів та можливі шляхи їх вирішення посібник / В.М. Кухаренко, Т.О. Олейник, О.В. Рибалко, Н.Г. Сиротинко / за ред. В. М. Кухаренка. Харків : ХНТУ "ХПІ”. "Торсінг”. 2021. 320 с.

Іванюк І.В. Формування понятійно-термінологічного апарату з питань розвитку дистанційної освіти. URL: http://lib.iitta.gov.ua/750.pdf

Сідченко С.О. Структурно-організаційні підходи побудови системи дистанційного навчання в системі військової освіти. Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Збірник наукових праць. Київ - Запоріжжя. 2016. Вип. 37. С. 453-460.

Веремчук А. Проблеми і перспективи дистанційного навчання у ВНЗ. Проблеми підготовки сучасного вчителя. Збірник наукових праць. Умань. 2018. № 7. 319-325.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-20

Номер

Розділ

Розділ 7. Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право