Методологічні підходи до оптимізації адміністративних послуг в Україні
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2024.03.55Ключові слова:
методологія, стандарт, інформаційна карта, технологічна карта, фізичні та юридичні особи, органи публічної владиАнотація
У статті на підставі комплексного аналізу розглянуто методологічні підходи до оптимізації адміністративних послуг в Україні. Актуальність теми зумовлена реалізацією концепції сервісної правової держави де ефективна організація надання адміністративних послуг входить до кола фундаментальних проблем функціонування суспільства та держави. Об’єктом дослідження є система надання адміністративних послуг. Предметом дослідження є методологічні положення щодо формування та розвитку організації надання адміністративних послуг. Багатогранність проблеми зумовила необхідність комплексного використання системного підходу до предметної галузі, що вивчається. Використовувалися загальнонаукові та специфічні методи пізнання - аналіз і синтез, індукція та дедукція, порівняльний аналіз, узагальнення, систематизація, історико-логічний метод і інші. Адміністративні послуги визначаються як блага, надання яких ініційовано при взаємодії держави з громадянським суспільством і бізнесом та делеговано державі. Засобом систематизації організації та надання послуг виступила класифікація. Результатом систематизації адміністративних послуг стає побудова класифікаційної системи послуг як соціально-економічного явища, тобто. приведення сукупності адміністративних послуг до певної ієрархічної єдності у функціональних цілях. Відповідно до такого варіанта визначення ключовими властивостями при ідентифікації адміністративних послуг як публічних є: пов’язаність з виконанням державних функцій; безпосередня між секторна взаємодія. Методологія дослідження оптимізації адміністративних послуг ґрунтується на суб’єктно-орієнто- ваного підходу. Базисом нормативної складової методології організації надання послуг є чинник суб’єктності, який визначається за критеріями. Перший критерій передбачає послідовне подолання суб’єкт-об’єктної орієнтації на суб’єкт-по- лісуб’єктну. Другий критерій передбачає зміну домінанти внутрішньої орієнтації на зовнішню.
Третій критерій характеризується за допомогою необхідності персоналізації та індивідуалізації взаємодії. Четвертий критерій заснований на домінанті розвитку всіх суб’єктів сервісної діяльності.
Посилання
Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони. URL. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_011#Text.
Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг: Закон України від 15.07.2021 р. № 1689- ІХ. URL. https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/1689-20.
Про цифровий контент та цифрові послуги: Закон України від 10.08.2023 р. № 3321-ІХ. URL. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3321-20#Text.
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг та удосконалення доступу до адміністративних послуг, які надаються в електронній формі: Закон України від 03.11.2020 р. № 943-ІХ. URL. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/943-20#Text.
Чечель А.О., Омельянович Р.А. Державне управління у сфері надання адміністративних послуг: європейський досвід. Право та державне управління. 2021. № 1. С. 279-284.
Сидоренко, Н.О., Шкурат І.В. Іноземний досвід у сфері надання адміністративних послуг. Публічне урядування. 2021. № 2 (27). С. 48-55.
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг: Закон України від 10.12.2015р. № 888-VIII. URL. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/888-19#Text.
Питання Єдиного державного веб-порталу електронних послуг та Реєстру адміністративних послуг: Постанова Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 р. № 1137. URL. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1137-2019-%D0%BF#Text.
Про затвердження вимог до підготовки технологічної картки адміністративної послуги: Постанова Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 р. № 44. URL. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/44-2013-%D0%BF#Text.
Єдині вимоги (стандарт) до якості обслуговування відвідувачів центрів надання адміністративних послуг. Київ, 2017. 44 с. URL. https://cnap.in.ua/wp-content/uploads/2017/05/%D0%84%D0%94%D0%98%D0%9D%D0%86%D0%92%D0%98%D0%9C%D0%9E%D0%93%D0%98-1.pdf.
Про схвалення Національної економічної стратегії на період до 2030 року: Постанова Кабінету Міністрів України від 03.03.2021 р. № 179. URL. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/179-2021-%D0%BF#n25.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 С.С. Єсімов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.