Особливості видів контролю за здійсненням електронних процедур в діяльності суб’єктів публічної адміністрації

Автор(и)

  • Д.К. Каграманян аспірант кафедри цивільного, трудового та господарського права Дніпровського національного університету ім. Олеся Гончара, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2788-6018.2024.03.58

Ключові слова:

адміністративні процедури, адміністративне судочинство, електронні процедури, оскарження, підготовка адміністративної справи, суб’єкт публічної адміністрації

Анотація

Висвітлюється у науковій статті сутність ви­дів контролю здійснення електронних проце­дур в діяльністю органів публічної адміністра­ції, а саме: парламентський контроль; з боку уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; з боку центральних органів виконав­чої влади. Автором обґрунтовано доцільність удосконалення правового регулювання поряд­ку проведення попереднього засідання до су­дового розгляду справи. Зокрема, вбачається за доцільне встановлення строків проведення підготовчого засідання з моменту надходження адміністративного позову, а також визначен­ня випадків, коли не допускається примирення сторін.

Встановлено, що контроль, який здійснюєть­ся місцевими органами виконавчої влади, має значно менший обсяг, проте є найбільш набли­женим до контрольованих об’єктів. Контроль­ні повноваження зазначених органів у межах контролю з здійснення електронних процедур закріплені в Законі України «Про місцеві дер­жавні адміністрації» (пункт 9 статті 16). Части­ною 1 статті 28 цього закону передбачено, що для реалізації наданих повноважень місцеві державні адміністрації мають право, зокрема, проводити перевірки стану додержання Кон­ституції України та законів України, інших актів законодавства органами місцевого самовряду­вання.

Зроблено висновок, що обласні державні ад­міністрації в межах своїх повноважень спрямо­вують діяльність районних державних адміні­страцій і здійснюють контроль за їхньою діяль­ністю. Місцеві державні адміністрації контролю­ють виконання наданих законом повноважень органів виконавчої влади сільських, селищних і міських рад їх виконавчими органами та сіль­ськими, селищними й міськими головами. Вста­новлено, що контроль за здійсненням органами місцевого самоврядування делегованих повно­важень органів виконавчої влади покладається на відповідні місцеві держадміністрації, а у ви­падках, передбачених законодавством, - на мі­ністерства та інші центральні органи виконавчої влади, їх територіальні органи. Контроль здійс­нюється шляхом аналізу актів органів місцево­го самоврядування, надання органами місцево­го самоврядування інформації про виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади, проведення перевірок діяльності вико­навчих органів сільських, селищних, міських рад. Крім того, місцеві органи виконавчої влади можуть створювати структурні підрозділи для виконання функцій із контролю.

Посилання

Васильєва О.І. Діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері надання адміністративних послуг як об’єкт контролю. Науковий вісник Академії муніципального управління. Серія : Управління. 2014. Вип. 1. С. 19-28. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvamu_upravl_2014_1_4.

Власенко Д.О. Контроль та нагляд за додержанням законодавства з надання адміністративних послуг суб’єктами публічної адміністрації. Київський часопис права. 2015. № 2. С. 109-114.

Гриценко О.І. Контроль та оцінювання управлінської діяльності: опор. конспект лекцій. К. : НАДУ, 2009. 108 с.

Журавльова Г.С. Форми та механізми парламентського контролю. Вісник Запорізького національного університету. 2009. № 2. С. 41-47.

Про місцеві державні адміністрації: Закон України від 09.04.1999 № 586 XIV. Офіційний вісник України. 1999. № 18. С. 3.

Звіт уряду за 2015 рік : Результати роботи за 2015 рік. URL.: file:///D:/%D0%9C%D0%BE%D0%B8%20%D0%94%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8B/Downloads/%D0%97%D0%B2%D1%96%D1%82%20%D0%A3%D1%80%D1%8F%D0%B4%D1%83%20UPD.pdf.

Конституція України: Закон України від 28.06.1996 року № 254к/96-ВР. Відомості Верховної Ради України (ВВР),1996, № 30, ст. 141.

Ковриженко Д.С. Контрольні функції парламенту: український та зарубіжний досвід. Інформаційно-аналітичне дослідження. К.: Програма сприяння Парламенту України, 2006. С. 84. URL: http://parlament.org.ua/index.php?action=draft&draft_id=1258.

Мультимедійний навчальний посібник: «Адміністративний процес». Національна академія внутрішніх справ. URL: http://www.naiau.kiev.ua/books/admin_proces/parts/part4.html.

Питання Міністерства економічного розвитку і торгівлі : постанова Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 459. Офіційний вісник України від 03.10.2014 р., № 77, стор. 116, стаття 2183, код акту 74037/2014.

Подання : Уповноважений Верховної Ради України з прав людини URL: http://www.ombudsman.gov.ua/ua/page/secretariat/docs/petition/?year=1999.

Про адміністративні послуги : Закон України від 06.09.2012 // Відомості Верховної Ради. 2013. № 32. Ст. 409.

Про затвердження Порядку проведення перевірки стану виконавської дисципліни в органах виконавчої влади: Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2010 р. № 844. Урядовий кур’єр. 2010. № 174.

Про затвердження Положення про Міністерство соціальної політики України : Постанова Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 423. Кабінет Міністрів України. Урядовий кур’єр. 2015. № 126.

Про затвердження Порядку контролю за здійсненням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади : Постанова Кабінету Міністрів України від 09.03.1999 № 339. Офіційний вісник України. 1999. № 10. с. 28.

Про затвердження Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг : Постанова Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 588. Урядовий кур’єр. 2013. № 163.

Про місцеве самоврядування в Україні : Закон України від 21.05.1997 № 280/97- ВР. Офіційний вісник України. 1997. № 25. С. 20.

Про статус народного депутата України : Закон України від 17.11.1992. Відомості Верховної Ради України. 1993. № 3. Ст. 17.

Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини : Закон України від 23.12.1997 № 776/97-ВР. Відомості Верховної Ради. - 1998. № 20. Ст. 99.

Про центральні органи виконавчої влади : Закон України. - Відомості Верховної Ради України. 2011. № 38. ст. 385.

Шаповал В.М. Конституційне право зарубіжних країн. К., 1997. 264 с.

Щорічна доповідь Уповноваженого Верховної Ради з прав людини про стан додержання та захисту прав і свобод людини і громадянина в Україні : Уповноважений Верховної Ради з прав людини. URL:: http://www.ombudsman.gov.ua/ua/page/secretariat/docs/presentations/.

Юридична енциклопедія: В 6 т. уклад.: Ю.С. Шемшученко та ін. К.: Укр. енцикл., 1998. Т. 2: Д-Н. 1999. 380.

Легеза Є.О. Адміністративні процедури у сфері нерухомого майна: державна реєстрація речових прав та особливості реалізації через електронні торги: Монографія. Дніпро: Видавничий дім «Гельветика»,2022.

Легеза Є.О. Теорія публічних послуг : адміністративно-правова складова. Монографія. Херсон : Видавничий дім «Гельветика»,2016. 452 с.

Leheza Ye., Filipenko T., Sokolenko O., Darahan V., Kucherenko O. (2020). Ensuring Human Rights in Ukraine: Problematic Issues and Ways of their Solution in the Social and Legal Sphere. Cuestiones Politicas. Vol. 37 №°64 (enero- junio 2020). P. 123-136. DOI: https://doi.org/10.46398/cuestpol.3764.10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-22

Номер

Розділ

Розділ 7. Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право