Функції правоохоронних органів України в умовах режиму воєнного стану
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2024.04.78Ключові слова:
правоохоронні органи, функції, система, повноваженняАнотація
З метою з’ясування правоохоронних функцій у статті аналізуються положення Конституції України, Законів України: «Про національну безпеку України», «Про правовий режим воєнного стану», «Про оборону України», «Про національну безпеку України». Про військово-цивільні адміністрації», Указ Президента України. Про Комплексний стратегічний план реформування правоохоронних органів у складі сектору безпеки і оборони України на 2023-2027 роки та наукові висновки досліджено категорію «правоохоронна функція держави». Встановлено, що в Українській державі існує значна кількість правоохоронних органів, а також інших державних органів, на які, крім виконання основних завдань, покладено виконання окремих правоохоронних функцій. Звертаємо увагу на те, що законодавчі акти в цілому не дають остаточного уявлення про те, які органи слід вважати правоохоронними. Звертається увага на те, що після 24 лютого 2022 року Україна зазнала повномасштабної військової агресії з боку Російської Федерації, внаслідок чого в країні було введено режим воєнного стану, який передбачає особливий правовий режим та яким обмежувалися конституційні права і свободи громадян, а правоохоронні функції держави, її правоохоронних органів було значно розширено з метою забезпечення національної безпеки, територіальної цілісності держави. Встановлено, що під впливом зовнішнього чинника, а саме військової агресії, суттєвих змін зазнала правоохоронна внутрішня функція держави, що в свою чергу вплинуло на діяльність усіх державних органів, у тому числі й правоохоронних. У висновках наголошується, що відсутність нормативного визначення системи органів внутрішніх справ впливає на реалізацію правоохоронних функцій, гальмує діяльність правоохоронних органів, що в цілому негативно впливає на правоохоронну функцію держави, а тому держава потребує визначення системи правоохоронних органів, що в цілому позитивно вплине на реалізацію правоохоронних функцій держави. Таким чином, у статті наводиться авторське бачення правоохоронної функції та дається авторське визнання поняття «правоохоронна функція держави»
Посилання
Марущак О.А. Формування та становлення наукової категорії «функції держави». Форум Права. 2019. № 55 (2). С. 59-69.
Теорія держави і права. Академічний курс: підручник / За ред. О.В. Зайчука, Н.М. Оніщенко. 2-е вид., перероб. і допов. Київ: Юрінком Інтер, 2008. 688 с.
Світличний О.П. Правоохоронна функція держави у сфері охорони інтелектуальної власності. Law. Human. Environment. 2024. Vol. 15, No. 1. Рр. 101-114.
Соколенко О.Л. Поняття та ознаки правоохоронної функції держави як основи правоохоронної діяльності. Форум права. 2012. № 4. С. 847-852.
Башкатова В.В., Світличний О.П. Роль адміністративного права України у захисті прав і законних інтересів людини і громадянина:монографія. Київ, 2016. 133 с.
Безпалова О.І. Адміністративно-правовий механізм реалізації правоохоронної функції держави: монографія. Х.: Ніка- Нова, 2014. 544 с.
Голодник Ю.А. До питання правоохоронної функції держави. Прикарпатський науковий вісник. 2023. № 2. С. 73-77.
Kelsen H. General Theory of Law and State. N.Y., 1961. 350 c.
Поппер К. Відкрите суспільство та його вороги. Т. 2. Спалах пророцтва: Гегель, Маркс та його послідовники. К.: Основи, 1994. 249 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 О.С. Яра, О.П. Світличний
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.