Проблеми захисту авторського права на ігровий контент
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2024.05.29Ключові слова:
ігровий контент, авторське право, інтелектуальна власність, захист авторського право, правовий захист ігрового контентуАнотація
Стаття присвячена комплексному дослідженню актуальних проблем захисту авторського права на ігровий контент у контексті стрімкого розвитку індустрії відеоігор. У дослідженні розглядаються особливості правової охорони різноманітних елементів відеоігор, включаючи програмний код, аудіовізуальні компоненти, сюжетні лінії та персонажів. Аналізуються основні виклики, з якими стикаються розробники та видавці при захисті своїх прав інтелектуальної власності, зокрема проблеми несанкціонованогокопіювання, піратства та створення неліцензійних модифікацій.
Проаналізовано термінологічний апарат галузі, зокрема розглянуто поняття «відеогра», яке широко використовується у міжнародній практиці. Водночас встановлено, що в європейському правовому просторі превалює термін «комп’ютерна гра». Ця термінологічна відмінність відображає регіональні особливості у підходах до класифікації та правового регулюванняінтерактивних розважальних продуктів. Незважаючи на певні семантичні розбіжності, обидва терміни охоплюють електронні ігри, що функціонують на різноманітних цифрових платформах.
З розвитком онлайн-можливостей відеоігри вийшли далеко за межі ізольованої та закритої субкультури, якою вони були раніше. Зараз віде- оігри створюють інтерактивну віртуальну спільноту та процвітаючий бізнес, який є частково художнім вираженням, частково спортивними змаганнями та частково масовими розвагами.
Проведено комплексний аналіз широкого спектру судових прецедентів з різних юрисдикцій, які стосуються захисту прав на відеоконтент у галузі інтерактивних розваг. Вивчення цих судових рішень дозволило виявити ключові правові підходи та принципи, що застосовуються при розгляді справ про порушення авторських прав на елементи відеоігор.
З’ясовано, що відмінності відеоігор від інших об’єктів інтелектуальної власності призвели до труднощів у визначенні правового режиму, що найбільше відповідає їх специфіці. Відеоігри включають безліч складових елементів, багато з яких претендують на правовий захист. Зростання залучення їх в цивільний оборот породило нагальну актуальність проблеми охороноздат- ності авторського права на ігровий контент.
Посилання
Про авторське право і суміжні права: Закон України від 01.12.2022 р. Відомості Верховної Ради України.2023. № 57. Ст. 166.
Grosheide, F.W., et al. «Intellectual Property Protection for Video Games - a View From the European Union / Journal of International Commercial Law and Technology. 2014. № 1, vol. 9. Pp. 1-13.
How do video game copyrights work? / Red Points. URL: https://www.redpoints.com/blog/video-game-copyright/.
Manish Koli. How to Copyright Your Game? / Bytescare Blogs. URL: https://bytescare.com/blog/how-to-copyright-your-game.
Copyright Compliance in the Gaming Industry: An Overview / ScoreDetect Team. URL: https://www.scoredetect.com/blog/posts/copyright-compliance-in-the-gaming-industry-an-overview.
How to get copyright for a game / Briffa Legal. URL: https://www.briffa.com/blog/ how-to-get-copyright-for-a-game/.
Did Capcom infringe copyright with Resident Evil? [Legal News] / Zachary Strebeck. Attorney at Law. URL: https://strebecklaw.com/capcom-copyright-lawsuit/.
Sega Enters. Ltd. v. Accolade, Inc., 977 F.2d 1510 (9th Cir. 1992). URL: https://www.copyright.gov/fair-use/summaries/segaenters-accolade-9thcir1992.pdf.
Atari Games Corp. v. Nintendo of Am. Inc., 975 F. 2d 832 (Fed. Cir. 1992). URL: https://www.copyright.gov/fair-use/summaries/atari-nintendo-fedcir1992.pdf.
Tetris Holdings, LLC v. XIO Interactive, Inc. 2012. №. 09-6115 URL: https://web.mst.edu/~canisr/computersandthelaw/cases/tetris.pdf.
Berzerk : video game Detailed Record View / Copyright Public Records System. URL: https://publicrecords.copyright.gov/detailed-record/8076809?loclr=blogcop.
Міст О.А., Петров А.В., Шмігельська Н.А. Недобросовісна конкуренція: навчально-практичний посібник. 2020. С. 160.
Video Game Licensing - How It Works, How to Get a License, How Much It Costs / Video Game Design and Development. URL: https://www.gamedesigning.org/gaming/licensing/ .
Котенко Е.С. Авторські права на мультимедійний продукт: монографія. 2013. С. 62.
Steven G. McKnight, Substantial Similarity Between Video Games: An Old Copyright Problem in a New Medium / Vanderbilt Law Review. 1983. № 36. URL: https://scholarship.law.vanderbilt.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2831&context=vlr.
Licensing and IP Issues for Mobile and Social Game Developers / Ipstrategy.com. URL: https://ipstrategy.com/2013/06/13/licensing-and-ip-issues-for-mobile-and-social-game-developers/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Є.В. Литвиненко, Я.В. Твердохліб
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.