Державна спеціальна служба транспорту у системі суб’єктів Міністерства оборони України: напрями впливу та роль публічного адміністрування для їх реалізації
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2024.05.71Ключові слова:
безпека, методи, національна транспортна система України, структура, формиАнотація
Акцентовано увагу, що в умовах триваючої російської агресії важливого значення набуло питання ефективного й стійкого функціонування системи Міністерства оборони України (далі - Міноброни). Відмічається, що такий намір є можливим лише завдяки систематично результативній роботі всіх суб’єктів цієї системи. Підкреслюється виняткова роль у цьому аспекті Державної спеціальної служби транспорту (далі - ДССТ), з огляду на предметний орієнтир останньої. Йдеться про транспортну складову, що є однією з базових передумов для успішної реалізації левової частки заходів суб’єктами не тільки системи міністерства, а й всього сектору безпеки та оборони.
В загальних обрисах висвітлено становище ДССТ як суб’єкта публічно-правових відносин на сучасному етапі правотворчості. З’ясовано, що мову слушно вести про установу наділену статусом спеціалізованого військового формування, котра провадиться ряд властивих тільки йому оборонних мір. Попри її нормативні специфіки мову доцільно вести і про ряд подібних параметрів, порівняно з рештою інституцій.
Окреслено та розкрито суть напрямів роботи аналізованого органу, у тому числі за нинішньої обстановки. Аргументовано наголошено, що такі напрями є похідними від функцій установи, котрі посадові особи останньої реалізують на практиці. Підтримано й розвинуто позицію законодавця про їх градацію на дві фундаментальні групи: 1) мирний час; 2) особливий період. Виходячи з цього, запропоновано авторське бачення кількісного й видового складу напрямів роботи ДССТ із подальшої загальною їх характеристикою.
Досліджено проблематику значення інструментів публічного адміністрування (далі - ПА) в рамках реалізації управлінських функцій, виконуваних цим спеціалізованим військовим формуванням. Наголошено, що присутність цих інструментів - обов’язкова умова для здійснення управлінських кроків. Вказане становить критичну і безальтернативну позиції з точки зору застосування відповідних заходів у межах того чи іншого окресленого напряму.
На основі попередніх результатів здійснено спробу визначення місця ДССТ у структурі системи Міноборони. Виходячи із компетенції установи, напрямів впливу та з усвідомлення ролі стійкості транспортної складової здійснено аргументоване припущення про безальтернативно вагому її роль.
Посилання
Про Державну спеціальну службу транспорту : Закон України від 5 лютого 2004 р. № 1449-IV / База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1449-15#Text.
Про Збройні Сили України : Закон України від 6 грудня 1991 р. № 1934-XII // База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1934-12#Text.
Про Національну гвардію України : Закон України від 13 березня 2014 р. № 876- VII / База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/876-18#Text.
Питання Державної спеціальної служби транспорту : Указ Президента України. від 6 серпня 2004 р. № 873/2004 / База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/873/2004#Text.
Про запобігання корупції : Закон України від 14 жовтня 2014 р. № 1700-VII // База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#n239.
Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб : Закон України від 4 березня 1998 р. № 160/98-ВР / База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/160/98-%D0%B2%D1%80#Text.
Про Державну прикордонну службу України : Закон України від 3 квітня 2003 р. № 661-IV / База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/661-15#Text.
Про військовий обов’язок і військову службу : Закон України від 25 березня 1992 р. № 2232-XII / База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text.
Авер’янов В. Ще раз про зміст і співвідношення понять «державне управління» і «виконавча влада»: полемічні нотатки. Право України. 2004. № 5. С. 113–116.
Білокур Є. Функції державного управління: поняття, особливості, правове регулювання : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07. Одеса. 2015. 194 с.
Колпаков В. Адміністративне право України : підручн. Київ : Юрінком Інтер. 1999. 736 с.
Бугайчук К. Публічне адміністрування: теоретичні засади та підходи до визначення. Право і безпека. 2017. № 3 (66). С. 38–44.
Зіборєва О. Поняття та ознаки публічного адміністрування. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Право. 2021. Т. 64. С. 220–223.
Кубатко К. Поняття та загальна характеристика публічного адміністрування у сфері формування та функціонування суддівського корпусу України. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. 2022. № 5. С. 124–131.
Кубатко К. Публічне адміністрування у сфері формування та функціонування суддівського корпусу України : дис. … канд. юрид. наук : 12.00.07. Запоріжжя. 2023. 202 с.
Битяк Ю., Матюхіна Н., Ковтун М. та ін. Основи публічного адміністрування : навч. посібн. Вид. 2-ге, допов. та перероб. Харків : Право. 2021. 238 с.
Матюхіна Н. Основи публічного адміністрування : навч. посібн. Харків : Право. 2018. 172 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 К.Б. Ганкевич
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.