Державна спеціальна служба транспорту у системі суб’єктів Міністерства оборони України: напрями впливу та роль публічного адміністрування для їх реалізації

Автор(и)

  • К.Б. Ганкевич ад’юнкт Національного університету оборони України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2788-6018.2024.05.71

Ключові слова:

безпека, методи, національна транспортна система України, структура, форми

Анотація

Акцентовано увагу, що в умовах триваючої російської агресії важливого значення набу­ло питання ефективного й стійкого функціо­нування системи Міністерства оборони Украї­ни (далі - Міноброни). Відмічається, що такий намір є можливим лише завдяки систематично результативній роботі всіх суб’єктів цієї систе­ми. Підкреслюється виняткова роль у цьому ас­пекті Державної спеціальної служби транспорту (далі - ДССТ), з огляду на предметний орієнтир останньої. Йдеться про транспортну складову, що є однією з базових передумов для успішної реалізації левової частки заходів суб’єктами не тільки системи міністерства, а й всього сектору безпеки та оборони.

В загальних обрисах висвітлено становище ДССТ як суб’єкта публічно-правових відносин на сучасному етапі правотворчості. З’ясовано, що мову слушно вести про установу наділену статусом спеціалізованого військового форму­вання, котра провадиться ряд властивих тільки йому оборонних мір. Попри її нормативні спе­цифіки мову доцільно вести і про ряд подібних параметрів, порівняно з рештою інституцій.

Окреслено та розкрито суть напрямів роботи аналізованого органу, у тому числі за нинішньої обстановки. Аргументовано наголошено, що такі напрями є похідними від функцій установи, котрі посадові особи останньої реалізують на практиці. Підтримано й розвинуто позицію зако­нодавця про їх градацію на дві фундаменталь­ні групи: 1) мирний час; 2) особливий період. Виходячи з цього, запропоновано авторське ба­чення кількісного й видового складу напрямів роботи ДССТ із подальшої загальною їх харак­теристикою.

Досліджено проблематику значення інстру­ментів публічного адміністрування (далі - ПА) в рамках реалізації управлінських функцій, вико­нуваних цим спеціалізованим військовим фор­муванням. Наголошено, що присутність цих ін­струментів - обов’язкова умова для здійснення управлінських кроків. Вказане становить кри­тичну і безальтернативну позиції з точки зору застосування відповідних заходів у межах того чи іншого окресленого напряму.

На основі попередніх результатів здійснено спробу визначення місця ДССТ у структурі сис­теми Міноборони. Виходячи із компетенції уста­нови, напрямів впливу та з усвідомлення ролі стійкості транспортної складової здійснено ар­гументоване припущення про безальтернативно вагому її роль.

Посилання

Про Державну спеціальну службу транспорту : Закон України від 5 лютого 2004 р. № 1449-IV / База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1449-15#Text.

Про Збройні Сили України : Закон України від 6 грудня 1991 р. № 1934-XII // База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1934-12#Text.

Про Національну гвардію України : Закон України від 13 березня 2014 р. № 876- VII / База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/876-18#Text.

Питання Державної спеціальної служби транспорту : Указ Президента України. від 6 серпня 2004 р. № 873/2004 / База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/873/2004#Text.

Про запобігання корупції : Закон України від 14 жовтня 2014 р. № 1700-VII // База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#n239.

Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб : Закон України від 4 березня 1998 р. № 160/98-ВР / База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/160/98-%D0%B2%D1%80#Text.

Про Державну прикордонну службу України : Закон України від 3 квітня 2003 р. № 661-IV / База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/661-15#Text.

Про військовий обов’язок і військову службу : Закон України від 25 березня 1992 р. № 2232-XII / База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text.

Авер’янов В. Ще раз про зміст і співвідношення понять «державне управління» і «виконавча влада»: полемічні нотатки. Право України. 2004. № 5. С. 113–116.

Білокур Є. Функції державного управління: поняття, особливості, правове регулювання : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07. Одеса. 2015. 194 с.

Колпаков В. Адміністративне право України : підручн. Київ : Юрінком Інтер. 1999. 736 с.

Бугайчук К. Публічне адміністрування: теоретичні засади та підходи до визначення. Право і безпека. 2017. № 3 (66). С. 38–44.

Зіборєва О. Поняття та ознаки публічного адміністрування. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Право. 2021. Т. 64. С. 220–223.

Кубатко К. Поняття та загальна характеристика публічного адміністрування у сфері формування та функціонування суддівського корпусу України. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. 2022. № 5. С. 124–131.

Кубатко К. Публічне адміністрування у сфері формування та функціонування суддівського корпусу України : дис. … канд. юрид. наук : 12.00.07. Запоріжжя. 2023. 202 с.

Битяк Ю., Матюхіна Н., Ковтун М. та ін. Основи публічного адміністрування : навч. посібн. Вид. 2-ге, допов. та перероб. Харків : Право. 2021. 238 с.

Матюхіна Н. Основи публічного адміністрування : навч. посібн. Харків : Право. 2018. 172 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-12

Номер

Розділ

Розділ 7. Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право