Учасники відносин у сфері надання послуг заряджання електромобілів
DOI:
https://doi.org/10.24144/2788-6018.2024.06.53Ключові слова:
smart-city, сталий розвиток, електромобільна інфраструктура, послуги заряджання електромобілів, організаційно-господарські повноваженняАнотація
Урбанізація спричиняє негативні зміни екологічного стану міста. Одним з істотних джерел викидів у атмосферне повітря СО2є саме автомобільний транспорт, без якого сучасне місто не може розвиватись. Для подолання негативного впливу на стан екології у межах сучасного мегаполіса використовується концепція «Smart City» (розумне місто). Розвиток використання електромобілів для транспортного забезпечення сучасного розумного міста може бути визначено як окрему складову на рівні з іншими факторами розумної мобільності. Проведений аналіз компетенції органів у сфері розвитку інфраструктури електромобільного транспорту у напрямку дозволяє дійти висновку, що такими органами, які мають відповідні організаційно-господарські повноваження для реалізації концепції «Smart City» розумне місто у практичній площині на загальнодержавному рівні є Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Президент України; на центральному рівні - органи, діяльність яких прямо чи опосередковано спрямована на розвиток електромобільного транспорту, зокрема Мінінфраструктури, Укртрансбезпека, Мінцифри, Національна рада з відновлення України від наслідків війни, а на місцевому рівні - державні адміністрації, органи місцевого самоврядування тощо. Послуги з заряджання електромобілів у розумному місті «Smart City» можуть надаватись суб’єктами господарювання - юридичними особами або фізичними особами-підприємцями. Такі послуги не є постачанням електроенергії, а навпаки є споживанням електроенергії, а тому для їх надання не потрібна ліцензія. Недоліком є відсутність у КВЕД коду для такої господарської діяльності як послуга із зарядки електромобілів. Також надання послуг зарядки електромобілів можуть здійснюватися негосподарюючими суб’єктами. Іншими учасниками відносин у сфері надання послуг із заряджання електромобілів є суб’єкти господарювання, які забезпечують діяльність операторів ЕЗС. Важливим учасником відносин з надання послуг заряджання електромобілів є споживач. Перспективним напрямом подальших досліджень є розкриття правового забезпечення господарської діяльності операторів станцій заряджання електромобілів.
Посилання
Адамик О.В. Розмежування понять «автоматизовані», «комп’ютерні» та «інформаційні» системи бухгалтерського обліку: трансформація елементів методу. Економічний аналіз. 2016. Том 26. № 1. С. 163-169.
Діордіця І.В., Журавель Я.В. Інноваційність концепту «Smart City» та юридичні механізми забезпечення його кібербезпеки в умовах реформування територіальних громад в Україні. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. № 1. 2023. С. 99-105.
Клепікова О.В. Теоретичні проблеми правової організації транспортної системи України. Автореферат дис. на здобуття наук. ступ. доктора юридичних наук за спец. 12.00.04. Київ. 2020. С. 14-36.
Олюха В.Г., Лига А.І. Господарсько-правові аспекти захисту прав споживачів. Електронне наукове видання «Аналітично-порівняльне правознавство». 2024. № 1. С. 264-268.
Севастьянов Р.В. Актуальні проблеми розвитку «Розумних міст» (Smart City). Вісник Хмельницького національного університету. 2021. № 2. С. 170-175.
Смольська Я.В., Задихайло Д.Д. Концепція «Smart-city» та нормотворчі завдання щодо її реалізації. Юридичний науковий електронний журнал. № 12. 2023. С. 225-228.
Тарнавська Т.В. Генеза поняття «система»: історичний огляд. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2011. № 6 (47). С. 129-139.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 О.В. Марасін
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.