Генеза правового регулюван- ня міграційного контролю в країнах ЄС та вплив на цей процес військового вторгнення рф на територію незалежної України

Автор(и)

  • А.Й. Герич кандидат юридичних наук, доцент кафедри адміністративного, фінансового та інформаційного права Ужгородського національного університету, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24144/2788-6018.2022.03.51

Ключові слова:

міграційний контроль, країни-члени Європейського Союзу, Шенгенський кодекс, візова інформаційна система, міграційні квоти

Анотація

Стаття присвячена дослідженню правового регулювання міграційного контролю, безпеки, правового регулювання надання притулку, інтеграції іммігрантів тощо в країнах ЄС, а також його узагальнення та виділення етапів розвитку такого регулювання. Встановлено, що загалом, можна виділити чотири таких етапи: 1) з початку формування Європейського співтовариства і до кінця 60-х років ХХ ст.; кін. 60-х – 70-ті рр. ХХ ст.; 80 рр. ХХ ст. – нульові роки ХІ ст.; 4) починаючи з 10-х років ХІ століття.
Встановлено, що на першому етапі формування Європейського співтовариства міграційна політика не становила актуальності у правовому регулюванні. Досліджено, що початок другого етапу пов’язаний із прийняттям у 1968 році Регламенту «Про свободу пересування працівників в рамках співтовариства», метою якого було становлення
стимулювань до мобільності та гнучкості трудової міграції всередині європейського утворення.
Цей регламент передбачає скасування будь-якої дискримінації за ознакою національної приналежності між працівниками держав-членів щодо зайнятості, оплати праці та інших умов праці та зайнятості.
Визначено, що на третьому етапі відбулося перенесення питання міграції із економіко-соціальної сфери до сфери політики. Важливим фактором політизації питання міграції стало використання інституту притулку для цілей імміграції як альтернативний шлях економічної імміграції до країн ЄС. Цей період характеризується міждержавною співпрацею європейських країн у рамках Спеціальної групи з питань імміграції (Треві) та Шенгенської групи, а також з функціональними організаціями, такими як поліція, укладенням Шенгенської угоди про вільний перетин кордонів
між країнами-учасницями та скасування прикордонного контролю, Маастрихтського договору з визначенням питань міграції, притулку та біженців стали частиною Третього стовпа та Амстердамського договору, де розділи Третього стовпа, що стосуються імміграції, притулку та біженців, були комунітаризовані.
Зроблено висновок, що країни Європейського Союзу перебувають на четвертому етапі розвитку правового регулювання міграційного контролю, який розпочався з міграційної кризи 2014-2015 років, але ще не завершився розв’язанням тих проблем та викликів, які постали перед країнами-учасницями.

Посилання

Regulation 1612/68. On freedom of movement for workers within the Community. Official Journal of the European Communities. No L 257. 2 19.10.68.

Huysmans J. The European Union and the Securitization of Migration. Journal of Common Market Studies. December 2000. Vol. 38, No.5.pp. 751–777.

Fuster L. Jaime. Council Regulation 1612/68: A Significant Step in Promoting the Right of Freedom of Movement within the EEC. Boston

College International and Comparative Law Review. Volume 11. Issue 1 Article 7.127-136.

Commission of the European Communities v French Republic. Case 96/85. Judgment of the Court of 30 April 1986.

Emir Gul v. Regierungsprasident Dusseldorf. Case 131/85. Judgment of the Court (Fourth Chamber) of 7 May 1986.

Vera Hoeckx v Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn, Kalmthout. Case 249/83. Judgment of the Court (Second Chamber) of 27 March 1985.

Kenneth Scrivner and Carol Cole v Centre public d’aide sociale de Chastre. Case 122/84. Judgment of the Court (Second Chamber) of 27 March 1985.

Identification of applicants (EURODAC). https://ec.europa.eu/home-affairs/what-we-do/policies/asylum/identification-of-applicants_en/

Bunyan T. Trevi, Europol and the European state. Statewatching the new Europe. 1993. https://www.statewatch.org/news/handbook-trevi.pdf.

European Agenda on Migration: Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. Brussels, 13.5.2015.COM(2015) 240. URL: https://ec.europa.eu/anti-trafficking/sites/antitrafficking/files/communication_on_the_european_agenda_on_migration_en.pdf.

Towards a Reform of the Common European Asylum System and Enhancing Legal Avenues to Europe: Communication from the Commission to the European Parliament and the Council. Brussels, 6.4.2016. COM(2016) 197.

URL: https://razumkov.org.ua/statti/pomizh-liudei-skilky-koshtuvatyme-yes-migratsiina-kryza

URL: https://armyinform.com.ua/2021/11/11/kryza-z-migrantamy-shhe-odna-zbroyarosijskoyi-gibrydnoyi-vijny-iz-zahodom/.

URL: https://www.eurointegration.com.ua/news/2022/04/27/7138519/.

Бєлов Д., Громовчук М., Правовий простір держави: конституційно-правовий аспект. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Право. 2021. Випуск 66. С. 46–50.

Громовчук М.В., Бєлов Д.М., Принцип гуманізму, як основоположний принцип побудови сучасної правової держави. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Право. 2021. Випуск 65. С. 46–50.

Бєлов Д.М. Правовий простір держави: окремі доктринальні засади. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Право. 2021. Випуск 66. С. 46–50.

Бєлов Д.М., Гончарук В.В., Tеретико-правові засади здійснення транскордонного співробітництва: окремі аспекти. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Право. 2021. Випуск 68. С. 46–50.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-28

Номер

Розділ

Розділ 11. Міжнародне право